۱۰ راه کسب درآمد از طراحی گرافیک + بازار کار | دیزاینی

۱۰ راه کسب درآمد از طراحی گرافیک

۱۰ راه کسب درآمد از طراحی گرافیک

وقتی می شنوید “طراح گرافیک” ممکن است به کسی فکر کنید که پوستر یا لوگو می سازد، اما واقعیت بسیار چندوجهی تر از این است. در واقع، دنیای طراحی گرافیک یک رشته ظریف با تخصص های بسته به نیازهای تجاری و بازاریابی است. مهارت‌ها و تکنیک‌های مختلف طراحی گرافیکی وجود دارد که می‌تواند بهتر از صنعت یا پلتفرم مناسب باشد.

چه به دنبال شرکای مناسب برای پروژه بعدی خود باشید و چه در حال برنامه ریزی یک کمپین بازاریابی بزرگ باشید، دانستن انواع مختلف رشته های طراحی که می توانند از اهداف شما حمایت کنند، به شما کمک می کند. برای اطلاع از 10 نوع مختلف طراحی گرافیکی که باید در نظر بگیرید، به ادامه این مقاله دیزاینی توجه کنید:

1. نام تجاری و هویت بصری

هویت بصری یا هویت برند، مجموعه ای از دارایی های بصری و دستورالعمل هایی است که برند شما را مشخص می کند. این شامل عناصری است که مخاطبان شما با مشاهده با شرکت شما ارتباط برقرار کنند، به همین دلیل است که به عنوان یک نوع طراحی شرکتی در نظر گرفته می شود.

 به عنوان مثال، لوگوی  نایک و نماد اپل به نمایندگی بصری برای برندهای مربوطه خود تبدیل شده اند. برخی از رنگ‌ها حتی می‌توانند شخصیت یک برند را داشته باشند – تصور کنید اگر کوکاکولا به جای قرمز از سبز یا بنفش استفاده کند!

راهنمای برند معمولاً حاوی لوگوی شما و تغییرات مجاز آن، رنگ های برند و فونت های برند است. همچنین می‌تواند به جزئیات بیشتری درباره بهترین شیوه‌ها بپردازد – مانند کارهایی که نباید با دارایی‌های برند انجام داد. این برای سازمان‌های بزرگ‌تر مفید است که برندسازی آن‌ها ممکن است توسط بخش‌های مختلف، حق رای دادن یا کسب‌وکارهای شریک انجام شود.

 اما هر کسب‌وکاری، بزرگ یا کوچک، از هویت برند سود می‌برد، زیرا بهتر است در تمام مواد بصری و گرافیکی یکنواخت باشد.

طراحی گرافیکی هویت بصری نیازمند مشارکت شدید رهبری است. بیش از هر فعالیت طراحی دیگری، برندسازی نیاز به ارزش ها و فرهنگ یک شرکت دارد.

 برای اینکه طراحی به طور کامل زیبایی شناسی یک برند را به تصویر بکشد، مدیران پروژه و طراحان گرافیک به طور یکسان باید درک شایسته ای از نحوه ارتباط تصاویر یک شرکت با استراتژی تجاری آن داشته باشند.

1. نام تجاری و هویت بصری

نمونه هایی از طراحی برای برندسازی و هویت بصری

طراحی لوگو
راهنمای برند
کارت ویزیت
طراحی ست اداری

2. طراحی بازاریابی و تبلیغات

تبلیغات یکی از محبوب ترین (و سودآورترین) شاخه های طراحی گرافیک است. از آن جایی که بازاریابی بسیار چندوجهی است، در واقع با بسیاری از انواع دیگر طراحی گرافیکی مانند بسته بندی، انتشارات و موارد دیگر همپوشانی دارد.

یک چیز منحصر به فرد در مورد طراحی تبلیغات در خطر است: فروش. وقتی مطالب بازاریابی شما مختصر، تخیلی و چشم نواز باشد، مطمئناً سود خواهید داشت. به همین دلیل است که پیدا کردن طراحان بازاریابی مناسب بسیار مهم است.

امتیازهای جایزه به بازاریاب هایی تعلق می گیرد که می توانند پیام های قدرتمند و متحرک ایجاد کنند. به نقل از لئو برنت، افسانه تبلیغاتی: «تبلیغات خوب فقط اطلاعات را به گردش در نمی‌آورند. آرزوها و باورها در اذهان عمومی نفوذ می کند.»

بازاریابان می‌دانند که چقدر مهم است که بتوانند بر مسیر مواد مختلف تحت یک کمپین تبلیغاتی نظارت کنند. باید یکپارچگی بصری در مواد کمپین وجود داشته باشد، که طراحان گرافیک می‌توانند با کمک راهنماهای سبک برند به آن دست یابند.

2. طراحی بازاریابی و تبلیغات

نمونه هایی از طراحی برای بازاریابی و تبلیغات

پوسترها، بنرها و بیلبوردها
آگهی های مجلات و روزنامه ها
تبلیغات رسانه های اجتماعی
اینفوگرافیک
قالب های ایمیل مارکتینگ

3. طراحی رابط کاربری

طراحی رابط کاربری (UI) به جزء بصری ایجاد نرم افزار یا طراحی وب اشاره دارد. یک برنامه یا رابط وب دارای دکمه‌ها، نمادها، رنگ‌ها، انتخاب فونت، نوارهای پیمایش، فیلدها، پنجره‌های بازشو و موارد دیگر است – اینها همه عناصر زیبایی‌شناختی و گرافیکی هستند که توسط یک طراح رابط کاربری ایجاد شده‌اند و وب‌سایت را از نظر بصری برای کاربران جذاب می‌کنند.

طراحان رابط کاربری جذابیت زیبایی شناختی را با عملکرد فنی متعادل می کنند و رابط کاربری را زیبا، شهودی و کاربرپسند می کنند. آنها با طراحان محصولی که کل فرآیند توسعه را مدیریت می‌کنند، طراحان تجربه کاربری (UX) که گام به گام تجربه کاربر را ترسیم می کنند و توسعه دهندگان یا برنامه نویسان برنامه کار می کنند.

یک رابط کاربری خوب روی برند، جذاب، واضح و استفاده از آن بسیار آسان است. در حالی که می‌تواند وسوسه انگیز باشد که ایده‌های طراحی خارج از جعبه را امتحان کنید، یک رابط کاربری خوب مملو از عناصر آشنا است.

3. طراحی گرافیکی رابط کاربری

نمونه هایی از طراحی رابط کاربری

بلاگ ها یا سایت‌های خبری
فروشگاه های آنلاین
بازی های موبایل

4. طراحی بسته بندی

بسته بندی خوب بهترین نماینده فروش محصولات فیزیکی است. بسته بندی جذاب می تواند محصول شما را از رقبا متمایز کند.

بسته بندی مناسب ارزش های برند شما را منعکس می کند و بازار هدف شما را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین باید دارای اطلاعات آسان باشد. بهترین کار این است که گرافیک هماهنگ با عملکرد خود مواد بسته بندی باشد. طراحان بسته بندی باید اندازه، شکل، بافت و هر ویژگی عجیب و غریب دیگر ظرف یا بسته بندی را در نظر داشته باشند.

طراحی گرافیک بسته بندی نیازمند آشنایی با شیوه های چاپ و سایر استانداردهای صنعتی است که بر کاربر پسند بودن تأثیر می گذارد. بسیاری از کسب‌وکارها نیز در حال بررسی روند بسته‌بندی پایدار هستند که مزیت آن‌ها سازگاری با محیط‌زیست و فروش بالایی هستند. این بدان معناست که فضای زیادی برای بازی در دنیای طراحی بسته بندی در حال پیشرفت وجود دارد.

4. طراحی بسته بندی

نمونه هایی از طراحی بسته بندی

غذا و نوشیدنی
پوشاک
کاغذ بسته بندی و منسوجات
استیکرها

5. طراحی گرافیک انتشارات

طراحی گرافیکی برای انتشار شامل ایجاد طرح‌بندی برای محتوای طولانی است و به طور سنتی به رسانه چاپی مانند کتاب، مجلات و کاتالوگ اشاره دارد. این معمولاً شامل کار با بلوک های متن طولانی تر است. انتشارات همچنین شامل محتوای دیجیتالی کوتاه تری مانند کتاب های الکترونیکی، ایمیل ها و مجلات آنلاین هستند.

یک چیدمان خوب چگونه به نظر می رسد؟ یک صفحه‌آرایی متعادل به خوبی هماهنگ است و از سلسله‌مراتب بصری متفکرانه استفاده می‌کند تا ابتدا چشم خواننده را به مهم‌ترین عناصر طراحی جلب کند.

نکته حرفه‌ای: وقتی نوبت به درخواست طرح‌بندی می‌رسد، از استفاده از فضای سفید آرامش‌بخش فراوان نترسید. پر کردن هر اینچ از فضای خالی ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما بهتر است خوانندگان مطالب منتشر شده را غرق نکنید.

طراحی نشریه که به عنوان طراحی صفحه‌آرایی نیز شناخته می‌شود، به دانش زیادی در مورد تایپوگرافی، علم رنگ و در صورت وجود استانداردهای چاپ نیاز دارد. طراحان انتشارات باید بتوانند این عناصر کلیدی را به طور متفکرانه ترکیب کنند تا دیدگاه نویسنده را منتقل کنند. 

از آنجایی که انتشارات معمولاً نسخه‌های بیشتری نسبت به سایر انواع مطالب طراحی شده دارند، برای بازاریابان یا مدیران هنری خلاق بسیار مهم است که در مرحله تصحیح دو برابر شوند.

5. طراحی گرافیک انتشارات

نمونه هایی از طراحی گرافیک انتشارات

کتاب و کتاب الکترونیکی
روزنامه های آنلاین و چاپی
بروشورها و خبرنامه های ایمیل
مجلات و کاتالوگ ها

6. موشن گرافیک

این اصطلاح به خودی خود قابل توضیح است: گرافیک های متحرک. می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان نسخه‌ای برجسته از انیمیشن‌ها در نظر بگیرید، اما برای همه محتوای بازاریابی دیجیتال شما قابل استفاده است – راهی فوق‌العاده برای روح بخشیدن به مطالب و متمایز شدن در میان سایر تبلیغات آنلاین.

آیا پوستری با متن رقص می خواهید؟ یا یک توضیح دهنده رسانه های اجتماعی با نمودار دایره ای چرخشی؟ شاید شما نیاز به یک مرور متحرک از یک برنامه جدید داشته باشید. این ها موشن گرافیک هستند. طراحان گرافیک متحرک بیشتر با انواع رسانه ها – وکتورهای دو بعدی، مدل های سه بعدی، خوشنویسی، انیمیشن شخصیت ها و موارد دیگر تخصص دارند.

محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جهان به‌جای تصاویر ثابت، به‌طور مداوم بر محتوای ویدیویی تمرکز می‌کنند. بازاریابان و مخاطبان واقعاً از اضافه شدن جدید موشن گرافیک به طرح هایی که زمانی ثابت بودند استقبال کرده اند.

به همین دلیل، حوزه موشن گرافیک به یک صنعت به خودی خود تبدیل شده است. 

6. موشن گرافیک

نمونه هایی از موشن گرافیک

نمودارهای متحرک و اینفوگرافیک
گیف های ساده
نقشه های متحرک
تایپوگرافی متحرک

7. طراحی گرافیک محیطی

طراحی گرافیک محیطی ترکیبی از رشته های مختلف از جمله طراحی داخلی و معماری است. این شامل ایجاد عناصر بصری است که علاقه یا عملکرد را به فضاهای زندگی واقعی اضافه می کند.

یکی از عناصر مهم طراحی گرافیک محیطی، سیستم‌های راه‌یابی است که شامل علائمی است که به افراد درباره مکانی که در آن هستند می‌گوید.

 اینها مواردی مانند برچسب‌هایی برای طبقات ساختمان‌ها، شماره اتاق‌ها در ادارات، یا مسیرهای پله‌های برقی و سرویس‌های بهداشتی هستند. به راحتی می توان آنها را بدیهی دانست، اما دنیایی را بدون آنها تصور کنید!

همچنین طراحی گرافیک محیطی مارک دار وجود دارد که عناصر یک برند را به فضایی مانند دفتر می آورد. 

در نهایت، طراحی گرافیک محیطی بخشی از هنر “مکان سازی” است، به این معنی که فرم و عملکرد هر دو تقسیم ناپذیر هستند. بنابراین ممکن است آن را بیشتر کاربردی بدانیم، اما می تواند سرگرم کننده و مفهومی نیز باشد. 

برای مثال، طرح‌های صرفاً زیبایی‌شناختی مانند اینستالیشن‌های هنری و نقاشی‌های دیواری می‌توانند به سادگی حال و هوا را ایجاد کنند یا شما را به فکر وادار کنند.

7. طراحی گرافیک محیطی

نمونه هایی از طراحی محیطی

نشانه‌های راه‌یابی و مکان‌سازی (جهت‌هایی مانند «تو اینجا هستی!»)
نمایشگاه های تعاملی
تاسیسات هنری
نقاشی دیواری مانند دفتر مرکزی در بالا

8. طراحی ارائه

ایجاد ارائه‌ها یک چیز اصلی در زندگی آکادمیک و حرفه‌ای ما است، بنابراین اغلب خودمان انتخاب می‌کنیم که ارائه‌های نمایش اسلاید را ایجاد کنیم. اما زمانی که ریسک بالا باشد، برخی از ارائه‌ها به سادگی آنقدر مهم هستند که نمی‌توان با آن‌ها شانسی را به دست آورد. در مواردی از این قبیل، طراحی ارائه را می توان یک شکل هنری برای خود در نظر گرفت.

ارائه‌های واقعاً جذاب به مجریان اجازه می‌دهد تا در مرکز صحنه قرار گیرند و در عین حال پیام خود را با وضوح و مختصر پشتیبانی کنند. یک ارائه خوب طراحی شده، محتوای اصلی را منعکس می کند و از راهنمای سبک برند مربوطه پیروی می کند.

مهارت نرم‌افزاری و مهارت‌های خلاق طراح ارائه فراتر از برنامه‌های طراحی است – آنها همچنین با برنامه‌های ارائه رایج مانند PowerPoint یا Google Slides آشنا هستند. 

8. طراحی ارائه

نمونه هایی از طراحی ارائه

ارائه آموزشی
ارائه انگیزشی

9. تصویرسازی و نقاشی دیجیتال

تصاویر که با طراحی گرافیکی متفاوت هستند، تصاویر بصری اصلی هستند که یک مفهوم را توضیح می دهند یا یک داستان را روایت می کنند. گرافیک های برداری، طراحی های سنتی، یا نقاشی‌های دیجیتالی. رندرهای سه بعدی گاهی اوقات می توانند تصویرسازی در نظر گرفته شوند، اما عکس ها نمی توانند.

طراحی گرافیک، در ابتدایی ترین حالت، ایجاد پیام های بصری با کنار هم قرار دادن رنگ، فرم، متن و تصاویر است. تصاویر استوک برای زیباسازی مطالب بازاریابی شما کاملاً قابل قبول هستند، اما می‌توانید با استفاده از تصاویر سفارشی، راه بیشتری را طی کنید.

اغراق کردن از ارزش داشتن تصاویر منحصر به فرد ایجاد شده منحصراً برای برند شما دشوار است. آن‌ها می‌توانند برند شما را ارتقا دهند، می‌توانند رسانه‌های اجتماعی شما را جذاب کنند، و حتی می‌توانند در کالاهای شرکت مورد استفاده قرار گیرند.

جستجو برای سبک تصویرسازی مناسب نیازی به تخلیه منابع (یا صبر شما) ندارد.

9. تصویرسازی برای طراحی گرافیک

نمونه هایی از تصویرسازی برای طراحی گرافیک

نقاشی های دیواری
پوستر و کارت تبریک
جلد کتاب
پرتره و طلسم

10. طراحی گرافیک برای چاپ

طراحی برای چاپ با طراحی صفحه نمایش یا چاپ دیجیتال کاملاً متفاوت است. جوهر روی کاغذ دنیایی دور از پیکسل های درخشان روی یک گجت است و این تفاوت بر روند طراحی تاثیر می گذارد. گرافیک چاپی همیشه باید ایجاد و صادر شود تا انتقال از رندر صفحه به شی واقعی تا حد امکان واضح و دقیق باشد.

طراحی چاپ با بسیاری از رشته های فوق، مانند برندسازی، تبلیغات، بسته بندی، انتشارات، طراحی محیطی و تصویرسازی همپوشانی دارد. همه آنها از بهترین شیوه های چاپ اولیه مانند پروفایل های رنگی (RGB در مقابل CMYK)، قوانین تایپوگرافی و حداقل وضوح تصویر استفاده می کنند.

اما برخی از زمینه های طراحی نیاز به تخصص بسیار بیشتری در زمینه چاپ نسبت به سایرین دارند. اینها شامل انتشار، تبلیغات با فرمت بزرگ و بسته بندی تولید انبوه است. به عبارت دیگر، هنگام طراحی چیزهایی مانند یک مجله کاملاً قابل چاپ، یک بیلبورد یا یک قوطی نوشابه، فرآیندها کمی فنی تر می شوند. 

در هر یک از این موارد، باید کار تیمی بین مدیران پروژه، طراحان گرافیک و چاپگرها را سخت تر کنید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

10. طراحی گرافیک برای چاپ

نمونه هایی از طراحی چاپ

بسته بندی
تابلوها
هنر دیوار
کتاب های میز قهوه خوری

 

📝برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره‌ی طراحی گرافیک میتونید مقاله گرافیک دیزاین چیست ؟ رو مطالعه کنید.

با دوستانتون به اشتراک بزارید ✌️

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
اصول طراحی گرافیک که باید بشناسید !

اصول طراحی گرافیک که باید بشناسید !

آنچه در این پست میخوانید آموزش اصول طراحی گرافیک هر آنچه که یک طراح گرافیک باید بداند! 🔳 کنتراست 🤸🏻تعادل…

بیشتر بخوانید
همه چیز درباره لوگوتایپ

همه چیز درباره لوگوتایپ

لوگو تایپ (Logotype) ، شیوه ای خاص و هنرمندانه در نمایش نام برند می باشد

بیشتر بخوانید
طراحی رابط کاربری چیست ؟

طراحی رابط کاربری چیست ؟

آنچه در این پست میخوانید رابط کاربری چیست ? 🔘کاربران چه چیزی می خواهند؟ 🔘چرا به UI نیاز داریم؟ 🔘طراحی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *