هوش مصنوعی برای گرافیست‌ها - دیزاینی | طراحی گرافیک

هوش مصنوعی برای گرافیست‌ها

هوش مصنوعی برای گرافیست‌ها

این‌روزها همه‌جا صحبت از هوش مصنوعی یا AI است. مشکلات «حل‌نشدنی» در حال حل شدن هستند؛ افرادی که هیچ دانشی از کدنویسی یا آهنگسازی یا طراحی ندارند، به کمک AI و در عرض چند ثانیه وب‌سایت و آهنگ می‌سازنند و طرح‌های هنری شگفت‌انگیز خلق می‌کنند. شرکت‌های بزرگ نیز درحال سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری در پروژه‌های هوش مصنوعی هستند و مایکروسافت هم با آوردن چت‌بات ChatGPT به بینگ، در تلاش است مدل جستجوی ما در اینترنت را زیرورو کند و شاید حتی تا چند وقت دیگر، ساختار کل اینترنت را به هم بریزد

این‌روزها همه‌جا صحبت از هوش مصنوعی یا AI است. مشکلات «حل‌نشدنی» در حال حل شدن هستند؛ افرادی که هیچ دانشی از کدنویسی یا آهنگسازی یا طراحی ندارند، به کمک AI و در عرض چند ثانیه وب‌سایت و آهنگ می‌سازنند و طرح‌های هنری شگفت‌انگیز خلق می‌کنند. شرکت‌های بزرگ نیز درحال سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری در پروژه‌های هوش مصنوعی هستند و مایکروسافت هم با آوردن چت‌بات ChatGPT به بینگ، در تلاش است مدل جستجوی ما در اینترنت را زیرورو کند و شاید حتی تا چند وقت دیگر، ساختار کل اینترنت را به هم بریزد.

👇 کاربرد هوش مصنوعی در صنعت گرافیک

یک مشت تصویر بی‌کیفیت، پیدا نکردن آبجکت‌هایی که به درد کارمان بخورد یا ده‌ها پروژه‌ای که در کمترین زمان ممکن باید اجرا شوند، همه و همه می‌توانند از دغدغه‌های یک گرافیست باشند. حتی گاهی اوقات یک گرافیست برای خلق تصویر، با مشکل کمبود ایده یا خلاقیت مواجه می‌شود. حالا تصور کنید یک دستیار هوش مصنوعی کنارتان است تا تمام این موانع را از سر راه‌تان حذف کند. برخی از امکاناتی که یک دستیار هوش مصنوعی در اختیار گرافیست‌ها و طراحان می‌گذارد:

 

  • 1. گرفتن ایده
  • 2. ایجاد خلاقیت
  • 3. یافتن آبجکت
  • 4. تبدیل متن به تصویر
  • 5. طراحی لوگو
  • 6. طراحی بنر
  • 7. تبدیل عکس‌های بی‌کیفیت به عکس‌های باکیفیت

این روزها هوش مصنوعی را می‌توان تقریبا در هر چیزی دید؛ از دستیارهای صوتی مثل Siri و الکسا گرفته تا الگوریتم‌های پیشنهاد فیلم و آهنگ در نتفلیکس و اسپاتیفای و خودروهای خودران و ربات‌هایی که در خط تولید مشغول به کارند. اما در چند وقت اخیر، عرضه‌ی برخی از نمونه‌های هوش مصنوعی، صحبت درباره‌ی این حوزه‌ از تکنولوژی را سر زبان‌ها انداخته‌اند که در ادامه به‌طور مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

2پکیج سه بعدی

اگر چت جی پی تی را در هر حوزه ای فعال و موثر بدانیم، طبیعیست که بحث چت جی پی تی (ChatGPT) در گرافیک نیز به میان خواهد آمد. اکنون بحث هوش مصنوعی در طراحی گرافیک و تصویرسازی، به جای خوبی رسیده است و سرویس های هوشمندی مثل میدجورنی (Midjourney) نیز حسابی محبوب شده اند.

اما باید این نکته را بدانیم که هوش مصنوعی در حال حاضر بیشتر به سمت خلق تصاویری دیجیتالی رفته است و در حقیقت توسعه تصویرسازی با هوش مصنوعی است که به نتایج مثبتی رسیده است. اما در زمینه طراحی گرافیک و شاخه های آن، هنوز دستاورد قابل قبولی ارائه نشده است.

از دلایل عدم توسعه چت جی پی تی در طراحی گرافیک، می توانیم به این نکته اشاره کنیم که طبیعتا یک ربات شاید بتواند به شکل مهندسی شده ای پاسخ سوالات و معادلات را بدهد، اما بحث سلیقه و جوهره هنری، چیزیست که لااقل تاکنون در یک ربات وجود نداشته و مختص انسان یا بهتر بگوییم طراح گرافیک بوده است.

دستیار هوش مصنوعی برای گرافیست‌ها

طراحی لوگو با چت جی پ تی ChatGPT

طراحی لوگو با چت جی پی تی Chatgpt نیز دقیقا به همان دلایلی که به عدم توسعه آن در طراحی گرافیک منجر شده است و در پاراگراف بالا توضیح دادیم، خیلی قابل اتکا نیست و نمی توان به آن تکیه کرد. لااقل اکنون این امکان فراهم نیست.

پیش از این نیز پلتفرم های آنلاین طراحی لوگو با هوش مصنوعی یا ربات طراحی لوگو وجود داشته و دارند که همواره توصیه کرده ایم که از آن ها استفاده نشود. لااقل برای برندسازی پروژه های مهم، به هیچ وجه این میزان از تکراری بودن، عدم سلیقه و نگاه انسانسی پشت پروژه، و یونیک نبودن و عدم خلاقیت قابل قبول نیست.

یک پروژه برندسازی محصول یا کسب و کار، با هزینه های سنگینی که دارد، خیلی بهتر است که توسط یک طراح لوگو حرفه ای انجام شود و نه یک هوش مصنوعی که اگرچه در بسیاری از امور دقیق و کاربردی است، اما در این زمینه دارای توانایی های اندکی است.

ابزاری که جمله یا عبارتی را به عنوان ورودی دریافت و تصویری با کیفیت بالا و مرتبط با آن جمله یا عبارت را تولید می‌کند. بله! DALL-E تصاویر را خودش تولید می‌کند. یعنی زمانی که عبارتی را وارد می‌کنید، او در میان تصاویر موجود در اینترنت یا هر جای دیگر جستجو نمی‌کند بلکه تصویر را خودش از ابتدا می‌سازد.  

همین موضوع باعث شده تا کار با DALL-E بسیار جذاب باشد. کاربران می‌توانند هر عبارتی را حتی بی‌ربط‌ترین آن‌ها را به این ابزار بدهند و در نهایت شگفتی ببینند که DALL-E بهترین تصویر ممکن را نمایش می‌دهد. البته استفاده از عباراتی که مفهوم غیراخلاقی و خشونت‌آمیز دارند، ممنوع است.

جادوی DALL-E و دیگر مولد‌های نظیر آن نه صرفاً به شناخت اشیا به‌صورت جداگانه بلکه در درک فوق‌العاده‌ی آن‌ها از روابط بین اشیا است؛ به‌طوری که وقتی از آن می‌خواهید «فضانوردی سوار بر اسب» را ایجاد کند،‌ خوب می‌داند منظور شما از این خواسته دقیقاً چیست.

ساخت آثار هنری با استفاده از هوش‌های مصنوعی و تبدیل متن به عکس با ابزارهای خودکار، یکی از داغ‌ترین جنبه‌های فناوری در ماه‌های اخیر بوده است. هوش مصنوعی Dall-E شرکت OpenAI یکی از بهترین نمونه‌های چنین ابزارهایی است که خروجی آن از دقت بالایی بهره می‌برد. با‌این‌حال محصول گفته‌شده به‌شکل رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار ندارد و معمولاً کاربران برای شروع کار به سراغ گزینه‌های دیگری مثل هوش مصنوعی Midjourney یا Craiyon می‌روند

یکی از جذابیت‌های میدجرنی ساخت انواع مختلفی از یک تصویر یکسان است. به این ترتیب می‌توان با کنار هم قرار دادن تصاویر یک انیمیشن جذاب به سبک «استاپ‌ موشن» ساخت. از نظر برخی، تصاویر تولید شده با میدجرنی کیفیت و خلاقیت بیشتری از DALL-E دارند.

 

یک گرافیست برای خلق ایده‌هایی که در ذهن دارد، قطعا به دنبال تصاویری می‌گردد که در ذهن تصور می‌کند. بعد از جستجوی عمیق و نبود عکسی با کیفیت، طراح گرافیک مجبور به استفاده از تصاویر بی‌کیفیت یا با رزولوشن پایین است. بسیاری از این تصاویر ممکن است با دوربین‌ گوشی‌های معمولی گرفته شده باشند یا در هنگام آپلود آن، عکس به شدت کمپرس شده باشد.

اینجاست که Let’s Enhance به کمک شما می‌آید. این Ai یک دستیار برای افزایش کیفیت و مقیاس تصاویر است. به کمک الگوریتم این هوش مصنوعی، می‌توانید کیفیت تصاویر را بدون افت کیفیت تا ۱۶ برابر افزایش دهید.

 

ویژگی‌های Let’s Enhance

  • – شناسایی دقیق چهره در عکس‌ها
  • – انجام خودکار کارها فقط با یک کلیک
  • – پردازش دسته‌ای تصاویر
  • – افزایش کیفیت رنگ
  • – ذخیره ابری تصاویر

این دستیار هوش مصنوعی کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به تصویر تبدیل کنید. کافی است ایده‌ای که در ذهن دارید را با Deep AI به اشتراک بگذارید. سپس این هوش مصنوعی بر اساس استایل هنری مورد نظر‌تان، تصویر را بر اساس ایده خلق می‌کند.

نکته مثبت این هوش مصنوعی این است که پس از خلق تصویر، می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید روی جزییات آن مثل رنگ یا بافت کار کنید.

 

ویژگی‌های Deep AI

  • کیفیت رزولوشن بالا
  • انواع استایل‌های خاص از جمله کارتونی، واقعی و…
  • رنگ کردن تصاویر سیاه و سفید قدیمی

با بیش از ۴۰۰ هزار کاربر و ایجاد ۸ هزار پروژه در هر هفته، می‌توان گفت Uizard یکی از بهترین دستیاران هوش مصنوعی حال حاضر برای گرافیست‌هاست. با این AI می‌توانید طراحی وبسایت، طراحی محیط کاربری، اپلیکیشن‌های وب و موبایل، لندینگ پیج، وایرفریم، موکاپ و… انجام دهید.

ویژگی مثبت Uizard وجود قالب‌های آماده است تا حتی کاربران غیر گرافیست هم قادر به استفاده از آن باشند. با این حال طراحان گرافیک هم می‌توانند با شخصی‌سازی المان‌ها، یک طرح نهایی حرفه‌ای ارائه دهند.

 

ویژگی‌های Uizard

  • ایجاد نسخه آزمایشی و ایده‌پردازی
  • قالب‌های پیش ساخته و قابل شخصی‌سازی
  • قابلیت کار روی پروژه به صورت گروهی و هم‌زمان

هوش مصنوعی Deep Dream Generator با حلق تصاویر واقعی (Realistic) و با کیفیت مشهور است. بنابراین اگر برای خلق بنر یا تصاویر مختلف در پروژه‌های گرافیکی خود به تصاویر ناب و خاص نیاز دارید، این دستیار هوش مصنوعی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

ویژگی مثبت Deep Dream Generator راحتی استفاده برای ایجاد تصاویر است. تنها کافی است هر چیزی که در ذهن دارید را بنویسید. سپس این هوش مصنوعی تصویر مورد نظر را در اختیارتان می‌گذارد.

 

ویژگی‌های Dream Generator

  • چندین استایل قدرتمند
  • قابلیت پیش نمایش
  • آنالیز دیجیتال
  • قابلیت تنظیم کیفیت
  • قابلیت افزایش کیفیت چهره‌ها

یک دستیار هوش مصنوعی همه فن حریف. این هوش مصنوعی از پس هر کاری که یک گرافیست بخواهد، برمیاید. ایجاد محتوا، ویدیو، طراحی، لوگو، انواع و اقسام وکتورها، انتخاب بهترین رنگ‌ها برای طراحی، پیدا کردن فونت و ده‌ها امکانات دیگر. این هوش مصنوعی آنلاین، دارای بیش از ۲۰ هزار قالب و ۱۰ هزار آیکون مختلف است و می‌تواند با کمک هوش مصنوعی، حتی چیزی بیشتر از این عدد را هم خلق کند.

 

ویژگی‌های Design AI

  • تمام ابزارهایی که یک گرافیست از هوش مصنوعی انتظار دارد

هوش مصنوعی GauGAN2 انویدیا به طور ترسناکی هرچه بنویسید را به تصویر می‌کشد. GauGAN2 به کمک یادگیری عمیق می‌تواند از کلمت و عبارت‌های تایپ شده تصاویری خلق کند. با ما همراه باشید.

انویدیا می‌گوید مدل یادگیری عمیق پشت GauGAN حالا به کاربران اجازه می‌دهد آسان‌تر از هر زمان دیگر تصاویر و صحنه‌های جذاب بسازند. برای استفاده از این سیستم کافیست عبارتی مثل «غروب در ساحل» را بنویسید تا هوش مصنوعی به‌طور خودکار و آنی، همزمان که هر کلمه را تایپ می‌کنید، نتیجه را برایتان بسازد. اگر هر یک از این کلمات را تغییر دهید، تصویر خروجی هم با کمک سیستمی به نام «شبکه‌های مولد رقابتی» (GAN) تغییر می‌کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
۱۰ راه کسب درآمد از طراحی گرافیک

۱۰ راه کسب درآمد از طراحی گرافیک

شغل طراحی گرافیک بسیار لذت بخش است. طراحی گرافیک از مشاغل…

بیشتر بخوانید
اصول طراحی گرافیک که باید بشناسید !

اصول طراحی گرافیک که باید بشناسید !

آنچه در این پست میخوانید آموزش اصول طراحی گرافیک هر آنچه که یک طراح گرافیک باید بداند! 🔳 کنتراست 🤸🏻تعادل…

بیشتر بخوانید
همه چیز درباره لوگوتایپ

همه چیز درباره لوگوتایپ

لوگو تایپ (Logotype) ، شیوه ای خاص و هنرمندانه در نمایش نام برند می باشد

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *